صدا و سيما
پخش بخشي جدايي ناپذير از فوتبال حرفه اي است. اين ورزش نه تنها در معرض ديد مخاطبان گسترده تري از تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار مي گيرد ، بلكه مي تواند در قالب هزينه هاي حقوق نيز درآمد كسب كند.
NFL تقريباً نيمي از درآمد خود به تلويزيون متكي است. اين تا حدي به اين دليل است كه ليگ هر هفته فقط يك بازي انجام مي دهد ، و فرصت هاي كمتري براي فروش بليط نسبت به ساير ورزش هاي حرفه اي باقي مي گذارد (به نوبه خود ، با اين وجود استاديوم هاي NFL بيشترين ميزان حضور در هر بازي را دارند كه به دليل ظرفيت هاي بزرگ استاديوم است ، رقم فقط بيش از يا با برخي از تيم هاي مهم فوتبال كالج و با جام حداكثر سرعت NASCAR ، كه هر دو رويدادهاي هفتگي نيز هستند ، مطابقت دارد و به دليل هزينه بازي (بزرگترين ليست در بين ساير ورزش هاي حرفه اي دارد) هزينه را بسيار سنگين مي كند. NFL حق پخش را به هر يك از شبكه هاي تلويزيوني بزرگ فروخته است كه سالانه هزينه هاي زيادي را به عنوان هزينه توليد براي حق پخش اين بازي پرداخت مي كنند. اين شبكه ها از طريق تبليغات و هزينه رضايت از طريق انتقال مجدد ، درآمد زيادي از اين طريق به دست مي آورند. استفاده از چند پخش كننده مورخ قبل از ادغام NFL با ليگ فوتبال آمريكا ؛ هر ليگ رقيب پخش كننده مخصوص به خود را داشت كه هر دو پس از ادغام حق كنفرانس مربوطه خود را حفظ كردند ، در حالي كه شبكه هاي اضافي بسته هاي ويترين بازي هاي هفته اي يك بار در شب را به فروش مي رساندند.
در كانادا ، جايي كه تهديد به رقابت ليگ هاي ورزشي بسيار كمتر است ، CFL به جاي يك قرارداد انحصاري با TSN ، كه فقط با اشتراك در يك سرويس كابلي يا ماهواره اي در دسترس است ، تصميم مي گيرد تا تمام بازي هاي ليگ را انجام دهد. CFL در قرارداد انحصاري TSN در سال 2008 آغاز شد. قبلاً ، مانند NFL ، پخش خود را بين دو ارائه دهنده تقسيم مي كرد.
ديگر ليگ ها پيدا كردن يك خروجي در تلويزيون آمريكا بسيار دشوارتر بوده اند ، چه در اين كمتر از مواردي است كه هزينه حقوق را به اندازه كافي براي ارزشمند كردن آن بپردازد. يكي از دلايل ناكامي ليگ فوتبال يونايتد اين بود كه مجبور شد به جاي پرداخت حقوق براي آن ، هزينه پوشش تلويزيوني را همراه با استفاده از شبكه هايي كه به طور گسترده در دسترس نبودند ، بپردازد. به همين ترتيب ، ليگ فوتبال قاره اروپا در 5 سال فعاليت خود فقط يكي از بازي هاي خود را از طريق تلويزيون ملي پخش كرد و اتحاديه فوتبال آمريكا دليل اصلي عدم موفقيت در تأمين پوشش تلويزيوني را عدم موفقيت در اين رقابت ها دانست.
تقريباً همه تيم هاي فوتبال حرفه اي حداقل برخي از بازي هاي خود را از راديو محلي پخش مي كنند.
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ | ۱۰:۴۵ ۱۸ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است